Dag 8 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Marjon

10 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen vertrokken we alweer vroeg (8 uur) met de bus. Na anderhalf uur rijden maakten we een korte stop bij een tankstation. Daar werd koffie verkocht die aan een project tegen aids gekoppeld is. En het condoom werd er flink gepromoot. Bekijk de foto's maar eens heel goed.
Daarna reden we verder en tegen 12 uur waren in de buurt van Chiang Mai. Hier hebben we een heerlijke Thaise lunch gehad.
Daarna gingen we naar een fabriekje waar men papieren parasols maakt en verkoopt. Heel leuk om te zien en 1 parasol zit nu in ons koffer.
Daarna gingen we naar. Een zijdefabriek, zilverfabriek en een jade verkooppunt. Alle drie wel aardig maar erg commercieel. Ik vond het wel erg interessant om te zien hoe de zijde ontstaat. Van rups tot draad.
Toen we allemaal uitgekeken en gekocht waren reden we door naar ons hotel. Nog eventjes lekker gezwommen en om 7 uur moesten we klaar staan om naar een Thaise avond met diner te gaan. Dit was een grote buitenplaats waar heel veel mensen konden eten. De helft zat op kussentjes op de grond en voor de Europeanen (die dat niet gewend zijn) waren en lage tafels met een soort zitkuil. Je benen gingen dus in de zitkuil en zo leek het alsof je op de grond zat. Daar werd tijdens het eten de ene traditionele dans na de andere opgevoerd.
Terug in het hotel zijn we nog met 8 mensen wat gaan drinken en daarna lekker gaan slapen. Helaas heeft dit hotel alleen wifi tegen betaling, dus ik kan maar af en toe op internet als we in een café met free wifi zijn.

• 10 Maart 2013 - 08:26

Daan:

Je kunt het beste bij starbucks de wifi pakken of bij de mac iets verder door.

• 10 Maart 2013 - 13:36

Marga:

Mooi bloemstuk!!
    Hier regent het weer en soms valt er natte sneeuw.