Met regen naar Split - Reisverslag uit Split, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu Met regen naar Split - Reisverslag uit Split, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu

Met regen naar Split

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

15 Juni 2014 | Kroatië, Split

Vrijdagavond zaten we met 6 Nederlanders en 2 Spanjaarden naar het voetbal te kijken. Ik vind er geen bal aan, dus na de 1e helft ben ik naar de caravan gegaan om de caravan alvast reisklaar te maken. Uiteraard ontging zelfs mij de overwinning van Oranje niet.

Zaterdagochtend begon het te regenen, en niet een beetje.
Tja, wat doe je dan? We hadden geen zin om helemaal nat te regenen en zo te vertrekken. We hadden alle tijd, dus hebben we die ook genomen.
Tot 11 uur heeft het flink geregend en toen het eventjes droog was, hebben we de spullen ingepakt, caravan aangehaakt en toen het weer begon te regenen waren we klaar voor vertrek.

Op naar Split, naar camping Stobrec. De weg er naar toe was prachtig. We hebben de kustweg genomen en niet de autosnelweg. We hebben veel mooie natuur en baaien gezien.
Toen we over een berg reden en ineens het plaatsje Trogir van bovenaf zagen waren we onder de indruk. Wat mooi!

Op de camping aangekomen mochten we zelf een plek uitkiezen, maar helaas was er aan zee geen plek meer vrij.
Ik nam genoegen met een andere plek. Mooie grote plekken waren het.
John baalde wel, maar legde zich erbij neer......dacht ik.
Vanmorgen toen hij broodjes was gaan halen kwam hij helemaal enthousiast terug. "Ik heb een mooie plek gezien. Bijna aan zee, met vrij uitzicht over de baai. Zal ik gaan vragen of we die mogen hebben?"
Even laten kwam hij terug en konden we gaan verkassen.
Snel alles vastzetten en een paar dingen inklappen en daar gingen we.
Om half elf zaten we op onze nieuwe plek te ontbijten. Goed geregeld Johnnie!

Na het eten zijn we naar het plaatsje Trogir gereden. Dat is gebouwd op een eiland en is met een aantal bruggen verbonden met het vaste land.
Wat een leuke plaats! Alle huizen staan kris kras (zo lijkt het) en de straten zijn smalle steegjes. Het is wel erg toeristisch met veel, heel veel restaurantjes en souvenierswinkels.
Daar hebben we wat rond gewandeld en. Nog een oude kerk bezocht.
Nog wat kleine souveniertjes gekocht en op zoek gegaan naar een nieuwe sd kaart voor ons foto toestel. Deze geeft namelijk constant een foutmelding.
Maar omdat het zondag is, zijn dat soort winkels niet open.
Nergens konden we de kaart krijgen.
Terug op de camping hebben we dit voor gelegd bij de receptie en het meisje verwees ons naar een enorm winkelcentrum hier in de buurt.
Man oh man....wat jammer dat het niet meer regent. Wat had ik daar graag een dag door gebracht.
Maar dat wil ik John niet aan doen. Dus snel hier en daar gekeken, naar verder niets. Ohja, natuurlijk wel de sd kaart gekocht, waar we voor kwamen.

Onze planning was om morgen naar Dubrovnik te rijden en overmorgen naar Mostar. Beide zo'n 200 km hier vandaan. Maar omdat we door de bergen moeten, is de reistijd van beide rond de 3 uur (enkele reis). Tja wat doe je dan?
We hebben besloten om toch te gaan. Maar we gaan het combineren.
Morgenvroeg vertrekken we heel vroeg richting Mostar. Van daaruit willen we door naar Dubrovnic. We zullen wel zien of we het halen. Het schijnt wel een mooie route te zijn.
Het weer zit mee, het is niet meer zo warm. Vandaag veel bewolking gehad en een beetje regen. Het perfecte weer om een stad te bezoeken.

• 15 Juni 2014 - 23:00

Moniek:

Als je die johnny toch niet had he...;) dan had je geen mooi plekje gehad op de camping maar wel een winkel middagje :)

Leuk om te lezen dat je zoveel mooie plekken hebt bezocht. Ben wel benieuwd naar de foto's of hebje die niet kunnen maken door de foutmelding van de camera?

xxxx

• 16 Juni 2014 - 07:12

Marjon Leunissen:

Jawel hoor. Maar hier kan ik alleen de foto's zetten die we met de iPhone maken.