De laatste twee dagen Kroatië - Reisverslag uit Stari Grad, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu De laatste twee dagen Kroatië - Reisverslag uit Stari Grad, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu

De laatste twee dagen Kroatië

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

25 Juni 2014 | Kroatië, Stari Grad

Omdat we gistermorgen allebei erg vroeg wakker waren, zijn we vroeg vertrokken. Om 8.00 uur stonden we al helemaal klaar bij de receptie om uit te checken.
We hebben anderhalf uur gereden naar de plaats Paklenica waar we op de gelijknamige camping zitten.
Hier is ook het nationale park Paclenica, met een schijnbaar prachtige kloof om te bewandelen.
Dit gaan we nu niet doen, maar hier komen we wel ooit nog eens terug om de kloof wel te bewandelen. Vandaag hangen er dikke onweerswolken boven de bergen en we hebben niks voorbereid voor een wandeling, dus we hebben besloten om dit nu maar niet te doen. Het gebied hier staat bekend omdat hier vroeger de Winnetou films zijn opgenomen. Er is zelfs een klein museum van waar we vanmiddag even zijn gaan kijken.
Dit is nostalgie hoor...Winnetou.....Old Shatterhand......ik vond die films altijd zo mooi! En de natuur zo prachtig, en nu ben ik zelf hier!
We hebben nu een prachtige plek direct aan zee, met uitzicht op het eiland Pag.
Gisteren was het erg warm en hebben we nog heerlijk gezwommen in zee. Vandaag is er meer bewolking en geen zwemweer. Wel heerlijk om buiten te zitten.

Helaas beschikt onze camping niet over internet, maar de buur-camping wel. En aangezien wij direct een plek hebben naast deze camping, lopen we af en toe (zoekende als een junk) met iphone/ipad naar hiernaast door een gat in de heg!

Na vandaag hebben we drie dagen de tijd om naar huis te rijden. De afstand is ongeveer 1400 km. We willen morgen 400 rijden en de resterende 1000 km in 2 dagen.
Hoe we gaan rijden, weten we nog niet. Ik denk dat onze vriend Tom-Tom de beslissende stem heeft.

Vorig jaar heb ik in Kroatië voor het eerst mosselen gegeten, en dat vond ik zo lekker dat ik me voorgenomen had om dat dit jaar weer te doen. Tot vandaag was het er nog niet van gekomen, maar ik heb nu een aantal restaurantjes gezien waar ze mosselen verkopen. Dus vanavond stond voor mij mosselen op het menu. Dit serveren ze hier in een rode saus. Heerlijk! En dat terwijl ik normaal geen vis-eter ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Samen met mijn man John ga ik graag en vaak op vakantie.

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 22967

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Met de caravan door Kroatie.

02 Maart 2013 - 19 Maart 2013

Rondreis Noord Thailand

Landen bezocht: