Van Slovenië naar Kroatie - Reisverslag uit Nin, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu Van Slovenië naar Kroatie - Reisverslag uit Nin, Kroatië van Marjon Leunissen - WaarBenJij.nu

Van Slovenië naar Kroatie

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

11 Juni 2014 | Kroatië, Nin

Gisteren zijn we vertrokken vanuit Slovenië, Koper. We wilden niet helemaal omrijden, dus we kozen voor de kortste route en niet de snelste. Nou dat hebben we geweten. Na een tijdje gereden te hebben ontdekten we dat we op een verlaten B-weg reden. Wel netjes verhard, maar bijna geen ander verkeer en totaal geen bewoonde wereld. Uit het niets dook ineen een douanepost op en waren we in Kroatië. Onze Tom Tom gaf nog een 40 km naar de bewoonde wereld aan, maar onze benzine-meter nog maar 1 streepje. Volgens John zouden we net wel of net niet halen. Ik zag in gedachten al hele scenario's voor me. Stranden in de middle of nowhere. Parkeren op de straat zonder parkeerhaven. Dus er kan niets meer langs. Wie gaat er te voet weg? Ik wil niet alleen blijven...ik wil ook de auto met caravan niet onbeheerd achter laten..... Maar gelukkig hebben we het gered. John heeft grote stukken in de vrij kunnen rijden, airco uit en doorrijden. Bij het tankstation bleek dat we nog een halve liter in de tank hadden. Goed voor 4 km (met caravan).
Daarna door naar Zaton, waar een grote mooie camping ligt. Daar aangekomen mochten we kiezen uit 4 plekken, eerst gaan kijken en dan terug komen. Maar andere mensen kregen diezelfde plekken toegewezen en wie het eerst terug was, kreeg de plek. Toen we voor de tweede keer in de rij stonden overviel ons de grootte, de drukte en het massale ons. We keken elkaar aan en besloten hier niet te willen blijven. Nu zitten we op de kleine camping ernaast heerlijk te genieten van de rust. We hebben een mooie plek, een zwembad (bijna voor ons alleen) en wifi. Meer hebben we niet nodig.

Gisteravond zijn we naar het plaatsje Nin geweest. De oude dorpskern is een eiland. Heel leuk om te zien. Tijdens het eten kwam er een spasskapel langs die net voor het restaurant bleef staan spelen. Daarna ons eerste ijsje genomen en lekker nog wat rond gewandeld.

Vandaag lekker niets doen en vanavond gaan we naar Zadar.

  • 11 Juni 2014 - 12:00

    Annemie:

    Leuk om te lezen, maar de volgende keer eerst gaan tanken, kan me voorstellen dat het spannend is geweest.

  • 11 Juni 2014 - 16:54

    Marga:

    wat leuk om te lezen.
    Wij hadden vorige week bijna hetzelfde, we wilden met 2 auto's in duitsland tanken en we vonden geen tankstation meer dat open was. Het lampje bleef maar knipperen en ik wist niet meer hoe lang we nog konden rijden. Corine en ik kregen de slappe lach en Harrie kon niet echt meelachen. Gelukkig vonden we in Sittard wel nog een tankstation dat open was. Daar bleek dat ik zeker noch 50 km had kunnen rijden.
    Dus zowel voor jullie als voor ons: de tank niet meer zo ver leeg rijden.

  • 11 Juni 2014 - 18:52

    Marij Visser:

    Nee, ik gooi niks weg, ook al merk je dat niet ! je reisverslag wordt gretig gelezen door mij! Ik leef erg met je mee en ben stiekum beetje jaloers: wij hebben de caravan aan Karen gegeven omdat Jan het niet meer aankan! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag! xxxx Marij.

  • 15 Juni 2014 - 22:54

    Moniek:

    Hihi het lijkt wel een film zoals je verteld..:) Van die amerikaanse films.. whaaa :) Gelukkig is het goed gekomen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Samen met mijn man John ga ik graag en vaak op vakantie.

Actief sinds 02 Feb. 2013
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 22966

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Met de caravan door Kroatie.

02 Maart 2013 - 19 Maart 2013

Rondreis Noord Thailand

Landen bezocht: